Most everything is excellent: great location, nice beach, clean swimming pool, friendly staff, especially the GM and management team, except 1 or 2 terrible housekeeping staff that made me left the resort immediately for my safety.
I've staying here for few months since October 2020 while working on a project in Phu Quoc. I left 100k or 200k on the bed sometimes as tip for the hk staff (that was my mistake). I didn't leave the tip recently and problems started. There has been 4 times in the last three weeks that the housekeeping staff (may be 1 or 2) didn't refill bath soap and hand soap. I had to call the reception to get the soap. Two days ago the problem got to the extreme. The housekeeping staff didn't again refill the soap and left the door to the balcony opened while working in the room. The room was filled with mosquitoes that tortured me the whole night. I checked out immediately the next morning after telling the GM the whole story.
If the housekeeping staff could open the door, letting mosquitoes got into the room to remind you for forgetting the tip, what else she/he could do? (For ex: poisoning the drinking water in the room).
I hope the management and the owner of the resort resolve the problem. If this keeps going on, they may lose some business or even get into legal issues and lose the whole business.
****************************
Hầu hết mọi thứ đều tuyệt vời: vị trí tuyệt vời, bãi biển đẹp, hồ bơi sạch sẽ, nhân viên thân thiện, đặc biệt là GM và đội ngũ quản lý, ngoại trừ 1 hoặc 2 nhân viên dọn phòng khủng khiếp đã khiến tôi phải rời resort ngay lập tức vì sự an toàn của mình.
Tôi đã ở đây vài tháng kể từ tháng 10 năm 2020 khi làm việc cho một dự án ở Phú Quốc. Thỉnh thoảng tôi để lại 100k hoặc 200k trên giường tiền tip cho nhân viên hk (đó là sai lầm của tôi). Gần đây tôi không để lại tiền tip và các vấn đề bắt đầu. Đã có 4 lần trong ba tuần qua mà nhân viên dọn phòng (có thể là 1 hoặc 2) không đổ thêm xà phòng tắm và xà phòng rửa tay. Tôi phải gọi lễ tân để lấy xà phòng. Hai ngày trước, vấn đề đã lên đến cực điểm. Nhân viên dọn phòng đã không đổ lại xà phòng và để cửa ra ban công mở khi làm việc trong phòng. Căn phòng đầy muỗi hành hạ tôi cả đêm. Tôi trả phòng ngay lập tức vào sáng hôm sau, sau khi kể cho GM nghe toàn bộ câu chuyện.
Nếu nhân viên dọn phòng có thể mở cửa, để muỗi bay vào phòng để nhắc nhở bạn quên tiền boa, thì cô ấy / anh ấy có thể làm gì khác? (Ví dụ: đầu độc nước uống trong phòng).
Mong ban quản lý và chủ resort nảy điều tra và xử lý vấn đề này. Nếu việc này tiếp tục kéo dài, họ có thể mất uy tín, mất
khách hoặc thậm chí vướng vào các vấn đề pháp lý và phải đóng cửa resort.