Dịch vụ khách sạn và xu hướng du lịch

Xu hướng mới nhất từ ngành công nghiệp du lịch và dịch vụ khách sạn.

Tiếp thị

Kể câu chuyện kỹ thuật số trên Tripadvisor

HỘI THẢO WEB THEO YÊU CẦUKể câu chuyện kỹ thuật số trên Tripadvisor 

Với sự lên ngôi của Internet và độ phổ biến của thiết bị di động, những câu chuyện giờ cũng đã chuyển mình sang dạng kỹ thuật số. Kể chuyện kỹ thuật số vượt trên những thông tin tiếp thị thông thường, thu hút khách du lịch và cho phép quý vị kết nối với họ về mặt cảm xúc.

Sally Davey, Giám đốc toàn cầu phụ trách Quan hệ trong ngành của Tripadvisor và Dianne Hallock, Trưởng bộ phận Tiếp thị nội dung B2B của Tripadvisor, sẽ thảo luận về sức mạnh tâm lý của nghệ thuật kể chuyện kỹ thuật số — và những gì quý vị có thể thực hiện trên Tripadvisor để tác động đến quyết định đặt phòng của khách tiềm năng. Xem ngay và khám phá mẹo để:

  • Xác định và hiểu rõ đối tượng mục tiêu bằng dữ liệu độc quyền
  • Xem các chiến lược sở hữu, lan truyền và trả tiền sẽ kết hợp với nhau thế nào để định hình cách kể chuyện của quý vị
  • Tìm hiểu thêm về cách kể chuyện trên Tripadvisor bằng các công cụ miễn phí cũng như Chiến lược doanh nghiệpVị trí tài trợ

Đăng ký ngay để xem hội thảo web theo yêu cầu (chỉ có bằng tiếng Anh)!

Mẹo để chụp ảnh cơ sở kinh doanh tuyệt vời hơn

Mẹo để chụp ảnh cơ sở kinh doanh tuyệt vời hơn Lời khuyên dành cho người tự chụp từ các nhiếp ảnh gia chụp ảnh khách sạn chuyên nghiệp

Nếu một bức ảnh có thể thay ngàn lời nói, liệu ảnh cơ sở kinh doanh trên hồ sơ của quý vị có đang truyền đạt đúng những điều quý vị mong muốn tới khách hàng tiềm năng? Nếu không có ngân sách để thuê nhiếp ảnh gia chuyên nghiệp, quý vị vẫn có nhiều cách để có được những bức ảnh tuyệt nhất về cơ sở kinh doanh của chính mình.

Khi khách du lịch đang trong quá trình lựa chọn nhà nghỉ, những bức ảnh chất lượng sẽ giúp doanh nghiệp của quý vị nổi bật hơn tất cả. Dưới đây là một số mẹo từ các nhiếp ảnh gia chuyên chụp ảnh khách sạn, dựa trên những kỹ thuật họ sử dụng cho chính khách hàng của mình.

Xem xét bố cục

Ken Wan, Giám đốc ARC - Công ty Architectural Photography tại Vancouver chia sẻ: "Những không gian có ánh sáng thật sự lôi cuốn sẽ cho ra những bức ảnh đẹp". Nguồn sáng tự nhiên hay nhân tạo đều được, miễn có nhiều ánh sáng. "Ngoài ra, tôi cho rằng những không gian cho phép người xem tưởng tượng ra hình ảnh của chính mình trong đó đều thật sự hấp dẫn và mời gọi, dù đó là một căn phòng xinh xắn có góc ngắm cảnh hay một bể bơi ngoài trời."

Ngược lại, ông lưu ý rằng việc chụp ảnh có cả người sẽ thu hút khách hàng mục tiêu của cơ sở kinh doanh, nhưng cũng có thể làm mất những khách hàng không hợp với phong cách đó.

Mọi loại hình nhà nghỉ đều cần có nguồn trữ ảnh chụp toàn bộ các phòng, đặc biệt là phòng nghỉ. Nhưng quý vị cũng nên cho vào danh mục những hình ảnh khác.

NÊN có các ảnh:

  • Nhân viên đang làm việc thật tự nhiên.
  • Các chi tiết kiến trúc được tô điểm bởi ánh sáng tự nhiên.
  • Các chi tiết mang phong cách sống (trang trí, đồ đạc, đồ ăn) trong ánh sáng nhẹ.
  • Khung cảnh ban đêm với cảm giác "đầm ấm".

TRÁNH các loại ảnh:

  • Nhân viên hoặc khách nhìn thẳng vào máy ảnh.
  • Hành lang, tiền sảnh hoặc cửa phòng trống không.
  • Phòng không gọn gàng hay sạch sẽ.
  • Cảnh đông đúc đến quá tải (không sử dụng ống kính góc rộng hay chụp toàn cảnh).

"Hãy dành thời gian sắp xếp đồ đạc cho đến khi có được bố cục phù hợp. Kéo thẳng khăn trải giường, bỏ thùng rác đi và chỉnh tranh ảnh trên tường cho ngay ngắn." - Mark Bolton, Công ty Mark Bolton Hotel Photography

Sắp đặt cảnh

Trước khi chụp bức ảnh đầu tiên, hãy dàn cảnh thật phù hợp. Làm việc tại London, nhiếp ảnh gia Mark Bolton của Mark Bolton Hotel Photography chuyên chụp các khách sạn trên toàn thế giới. Ông cho biết: "Hãy dành thời gian sắp xếp đồ đạc cho đến khi có được bố cục phù hợp". “Kéo thẳng khăn trải giường, bỏ thùng rác đi và chỉnh tranh ảnh trên tường cho ngay ngắn.”

Ngoài ra, hãy cân nhắc thời gian trong ngày để tận dụng ánh sáng tự nhiên. Lý tưởng nhất là thời điểm sáng sớm vào một ngày nắng đẹp, trời quang mây tạnh.

Tận dụng tối đa thiết bị

Để chụp được những bức ảnh đẹp, quý vị không cần những thiết bị chụp ảnh cầu kỳ, đắt tiền nhưng nên làm quen với các công cụ cũng như cài đặt trên máy ảnh để có kết quả tốt hơn. Những phụ kiện với giá thành phải chăng cũng rất đáng đầu tư. 

Bolton gợi ý sử dụng chân máy, phụ kiện này sẽ giúp ảnh chụp cân bằng hơn. Ông cho biết: "Hãy cố giữ máy ảnh song song với chủ thể để tránh những góc chụp quá nghiêng, là hiệu ứng khi chủ thể trông như nghiêng về phía sau" "Bạn có thể mua một ống bọt nước rất nhỏ để lắp vào máy ảnh."

Ông cũng gợi ý chụp với khẩu độ nhỏ để ảnh có chiều sâu hơn, như vậy mọi chủ thể dù phía trước hay phía sau đều sắc nét như nhau. Ngược lại, khẩu độ lớn sẽ làm mờ phông nền. Tắt đèn sợi đốt, thiết lập giá trị ISO lên tối đa 400 ISO để ảnh không quá nhiễu. Nếu ISO cao hơn sẽ làm tăng độ nhạy sáng của máy ảnh.

Ông Wan khuyên mọi người nên chụp thử vài kiểu và xem trên máy tính. Ông cho biết: "Cảnh nào đẹp khi nhìn trực tiếp thì khi vào ảnh lại thường không tự nhiên".

Kết hợp với xu hướng trong nhiếp ảnh

Nếu quý vị muốn ảnh cơ sở kinh doanh trông thật hợp thời, hãy lưu ý đến các xu hướng trong lĩnh vực chụp ảnh khách sạn. Bolton nhận thấy xu hướng chụp ảnh hiện nay là tận dụng nhiều ánh sáng tự nhiên, với bố cục tập trung hơn vào các chi tiết mang phong cách sống (trang trí và ẩm thực chẳng hạn), thay vì các yếu tố kiến trúc. Một "cảm giác hoàn hảo" là khi miêu tả sinh động sự tương tác cá nhân và bắt đúng khoảnh khắc mang lại nhiều cảm xúc nhất.

Tuy nhiên, theo Wan, xu hướng không là mãi mãi, bởi vậy ông khuyên nên tập trung hơn vào thông điệp muốn truyền tải. Sau vài năm, những bức ảnh mang phong cách sống miêu tả về con người sẽ lỗi mốt, cũng như quần áo và kiểu tóc thay đổi vậy.

Hãy dành thời gian tạo danh mục ảnh giúp cơ sở kinh doanh của quý vị toả sáng. Những hình ảnh hấp dẫn sẽ truyền tải đúng thông điệp đến khách hàng quý vị muốn thu hút. 

Đăng bởi: http://gobigorgohomeblog.com...

Nắm bắt những cơ hội tiếp thị trước lưu trú

Nắm bắt những cơ hội tiếp thị trước lưu trú

Liên lạc với khách bằng các ưu đãi ngay khi họ đặt phòng

Tôi đã từng lưu trú ở nhiều khách sạn và khu nghỉ dưỡng, họ rất chu đáo trong việc liên lạc với tôi ngay cả trước khi tôi nhận phòng. Những cơ sở kinh doanh này không chỉ dừng lại ở một email thông thường để xác nhận đặt phòng, cung cấp các chi tiết cơ bản về cơ sở kinh doanh và gợi ý nâng hạng phòng. Thay vào đó, những khách sạn này đã sử dụng khoảng thời gian trước chuyến đi để giới thiệu cho tôi các dịch vụ và tiện nghi tại chỗ cũng như cung cấp thông tin hữu ích về các điểm du lịch tại địa phương. Tôi nhận ra đây là những thông điệp bán hàng những vẫn đánh giá cao nội dung – Tôi cảm thấy mình được chuẩn bị cho chuyến đi tốt hơn và thấy gần gũi hơn với thương hiệu của khách sạn. 

Palace Resorts sử dụng email và truyền thông xã hội như thế nào

Khu nghỉ dưỡng Cozumel Palace ở Cozumel, Mexico là một cơ sở kinh doanh rất xuất sắc trong việc liên hệ trước với khách hàng. Một tháng trước chuyến đi, tôi đã nhận được email mô tả các dịch vụ spa tại chỗ và điều này đã thuyết phục tôi đặt một buổi hẹn. Nếu tôi đợi đến khi mình tới nơi thì có lẽ đã quá muộn để có được một giờ hẹn thuận tiện và có thể tôi sẽ bỏ lỡ spa hoàn toàn. Email này đã giúp khu nghỉ dưỡng có thêm khoản thu ấy từ tôi.

Trên thực tế, Palace Resorts, một thương hiệu với tám cơ sở kinh doanh sát biển có mặt khắp Mexico và Caribê, giữ liên lạc với khách bằng một số cách thức liên hệ từ trước khi họ đến nơi. Quá trình này bắt đầu với một email xác nhận nhưng không chỉ dừng lại tại đó. Trên trang web của công ty, một công cụ "LiveChat" cho phép khách đặt câu hỏi trong thời gian thực và nhận được câu trả lời ngay lập tức. Truyền thông xã hội, đặc biệt là Facebook, được thương hiệu này sử dụng rất nhiều với vai trò là một phương thức chủ động để chia sẻ tin tức và thông tin, đồng thời cũng là một diễn đàn có tính phản hồi cao. Tại đây, khách có thể đưa ra những yêu cầu đặc biệt ngay tại phòng, đặt câu hỏi về các tiện nghi có tại cơ sở kinh doanh và tìm kiếm hỗ trợ trong việc đặt các chuyến tham quan và hoạt động. Các nhân viên truyền thông xã hội của công ty nhanh chóng phản hồi và giới thiệu khách tới các nhân viên cụ thể nếu cần thiết. 

Palace Resorts cũng phản hồi ngày càng nhiều câu hỏi thông qua mục H&Đ trên trang Tripadvisor của mỗi cơ sở kinh doanh. Ví dụ, những câu hỏi được đăng trên Moon Palace Golf & Spa Resort ở Cancun, bao gồm câu hỏi về tiện nghi của các phòng cụ thể, các lựa chọn trong thực đơn, giao thông ở địa phương cũng như việc đặt các hoạt động và dịch vụ tại chỗ.

Michelle Catin, quản lý truyền thông xã hội của Palace Resorts, cho biết: “Chúng tôi nhận được phản hồi của khách trước khi họ tới nơi rằng sự nhiệt tình của chúng tôi trên những kênh này sẽ ảnh hưởng tới quyết định đặt phòng của họ". “Thông qua truyền thông xã hội, nhóm của chúng tôi chỉ dẫn cho khách tới bộ phận phụ trách các chuyến tham quan, nhờ vậy, khách có thể đặt trước các chuyến tham quan, bữa tối lãng mạn và dịch vụ spa từ trước khi họ đến nơi. Đây là chiến lược hai bên cùng có lợi, giúp tiết kiệm thời gian cho khách khi họ lưu trú tại cơ sở kinh doanh và làm giảm bớt thời gian chờ đợi tại bàn Lập kế hoạch Kỳ nghỉ Palace của chúng tôi."

Cách tiếp cận của Ashford Castle: đưa ra các dịch vụ dành riêng cho cá nhân

Email là phương pháp thông tin liên lạc được Ashford Castle ở Mayo, Ireland sử dụng rất hiệu quả. Phương tiện này cho phép cơ sở kinh doanh chia sẻ nhiều thông tin hơn, cũng như liên kết tới những tài nguyên trực tuyến và các tài liệu đính kèm. Khi đặt phòng, những vị khách tương lai sẽ nhận được một thư chào mừng từ giám đốc Niall Rochford bao gồm: một liên kết đến bản đồ và chỉ đường đến cơ sở kinh doanh, email và số điện thoại để đưa ra các yêu cầu đặc biệt, liên kết đến các trang Facebook, Twitter và cả biểu mẫu đăng ký nhận bản tin của cơ sở kinh doanh.

Email chào mừng bao gồm một biểu mẫu tùy chọn đính kèm mà khách được đề nghị gửi lại trước khi họ đến nơi. Khách có các tùy chọn cho rất nhiều dịch vụ miễn phí, như lựa chọn gối bọt xốp hay gối lông vũ và cơ hội đặt chỗ uống trà và dùng bữa tối ngay tại khách sạn. Họ cũng được giới thiệu nhiều dịch vụ thu phí bổ sung, như vận chuyển sân bay bằng xe riêng, giao hoa, trái cây, sâm panh hay bánh cho những dịp đặc biệt đến tận phòng, các buổi hẹn trị liệu spa và đặt chỗ cho các hoạt động diễn ra ngay tại cơ sở kinh doanh như nuôi chim ưng, bắn cung và bắn chim bồ câu bằng đất sét. Cuối cùng, một địa chỉ email được cung cấp cho Catherine Kenny, quản lý dịch vụ khách hàng của cơ sở kinh doanh – một con người thực sự chứ không phải một văn phòng không có danh tính hay dáng hình.

Hai công ty này chứng tỏ hiệu quả của việc liên hệ với khách trong khoảng thời gian trước lưu trú, giữa thời gian đặt phòng và nhận phòng. Cả hai đều đã tạo ra cơ hội để không chỉ khởi đầu một mối quan hệ lâu dài hơn với khách của mình mà còn có được doanh thu cho các dịch vụ tại chỗ trong giai đoạn lập kế hoạch chuyến đi.

Đăng bởi: http://gobigorgohomeblog.com...

Email marketing: Grab these engaging content ideas

Email marketing: Grab these engaging content ideas Email marketing is one of the strongest methods of customer engagement. Part 2 of this 4-part series shows you how to engage your subscribers with content that will increase brand loyalty and inspire readers to book their next stay with you.

As you remember from part 1, email marketing provides one of the highest returns on investment of any marketing channel. And hospitality customers are among the most engaged email subscribers.

Now that you’ve boosted your subscriber base with the tips from part 1, I’m going to help you deliver a steady stream of engaging and relevant content to your readers.

Consider this: brands that send out only one email per month see higher unsubscribe rate1 than those that send more frequent campaigns. I recommend you send two emails per month: a newsletter that features longer and more “newsier” content, and two weeks later, a short email with one fun feature.

Here are 7 ideas for compelling content that can be repurposed throughout the year for your email campaigns. Consider which topics below are most relevant to your customers and property.

Always monitor your statistics to see what your readers enjoy the most. Pay close attention to your campaign’s open rates, the percent of readers who open your email, and the click through rates, the percent of readers who clicked on a link in your email.

  1. Special offers and discounts. These are the most obvious choice for email marketing, but they should be used sparingly in favor of more content-based ideas below. You can always include any current promotion in the call to action. For example, “book now and save 25%”.
  2. Guest interviews. People like reading about people. Feature recent guests who represent your target market(s), such as couples, families or business travelers, and ask them about their stay.  Readers will see themselves in the satisfied customer you feature.
  3. Staff interviews. Write an engaging profile of a new chef or concierge, or introduce the service staff guests will encounter during their visits. Include a section titled “Next Time You’re Here, Ask Me About....” where the employee talks about their favorite places in town, recent travels or other helpful or interesting details that are relatable to customers. This makes your property more personal, and offers subtle encouragement for guests to return.
  4. Local events. Does your destination have a local festival, parade or celebration? Promote these as a reason to return. Also focus on what’s popular with the locals: a new museum exhibit, or an upcoming show at the performing arts center. Highlight what makes your destination unique and authentic.
  5. Reviews. Got a great review on Tripadvisor? Got a positive write-up from a blogger or magazine? Share it! But make it a conversation. Encourage readers to pitch in with their own review of their recent stay.
  6. Featured property. If you have multiple properties, use the newsletter to highlight all your locations. Show how your ski resorts entertain guests during the summer. Talk about all the exciting renovations your beach property is undergoing in preparation for the summer.
  7. Photos. Don’t have much to say? Let a high-resolution photograph of your property or amenities do the talking for you. Or feature property photos from your guests and encourage readers to share their own with you on social media.

Bonus tip: Share your content. Integrate social media sharing buttons on each article in your newsletter and encourage readers to share your amazing content.


  • 1. http://www.copyblogger.com/3-email-marketing-tips/
Đăng bởi: http://fromwayuphigh.com...

Handling Negative Social Media Comments: Part One - Facebook

Handling Negative Social Media Comments: Part One - Facebook Social media offers businesses a golden opportunity to connect with their customers on a more personal level. But as many companies are learning, that personal connection can sometimes be a double-edged sword. While some customers will use their social networks to sing your praises, others may take advantage of this public forum to air their complaints.

If you’re like most businesses, you likely have a social media presence on a variety of platforms like Facebook, Twitter, Google+, Instagram or Pinterest. The two largest and most popular platforms are also those most likely to be the source of negative comments or customer complaints – Facebook and Twitter. Since these two social media giants offer unique methods of interaction will followers, it’s important to craft a tailored response plan for each.

But first, regardless of which social media network is the source of the complaint, there is one universal rule that will greatly improve your odds of successfully resolving the issue…

Respond (and respond quickly)

Don’t forget that handling a social media complaint is just like handling a face-to-face complaint in your hotel, restaurant or attraction – except that a crowd the size of Grand Central Station is watching your response. If you don’t respond promptly, you run the risk that others will respond for you, influencing both your current and future customers.

The key for success is to have a plan for how you will address complaints across all of your social media platforms. Like any effective customer service channel, complaints that are handled well over social media can lead to satisfied customers, who will tell their social networks how awesome you are.

The 3-step response plan for Facebook

With more than 1.3 billion active monthly users1, Facebook is a good place to start your social media response strategy. So how do you respond to complaints on your property’s business page? It depends on the specific complaint, but this 3-step plan is a good outline for developing a response that reflects your brand:

  1. Empathize
  2. Apologize
  3. Act

For example, Facebook posts about an unclean hotel room, a bad meal at a restaurant or a slow-moving line at an attraction are specific complaints that can be acted upon. Here’s how you handle them:

First, empathize. Let the customer know that you understand why they’re upset. Perhaps you would be upset, too, if this happened to you? It’s important to personalize the response to the specific complaint.

Second, apologize. Express your sincere (sincerity is essential) regret that their experience has been less than exceptional and that you want to make it right. And finally, act. At this point, it’s essential to take the conversation offline by requesting contact with the customer directly (either via e-mail or direct Facebook messaging). From there, handle the issue just as you would a face-to-face complaint.

Uniquely social customer service

On your Facebook page, use a contact e-mail address that is unique to social media complaints. If a customer has already had a negative experience with your standard customer service e-mail address, the last thing they want to see when they visit your Facebook page seeking another outlet is the exact same e-mail.

Remember, the longer a complaint sits on your Facebook page without a response, the angrier the customer gets and the more of your community will see it (and potentially offer their own opinions). The quicker you take the complaint offline or at least out of the public space, the better.

The importance of being empathetic

But what do you do when it’s obvious the customer just wants to vent? For example, in the case of a delayed flight. No airline social media manager in the world can make a flight take off on time, no matter how good they are. In situations where you have no ability to act to satisfy the customer, sincere empathy and an expression of appreciation for their business can go a long way. Sometimes we all just want to be heard and social media is today’s outlet for that.

To delete or not to delete

Once you’ve resolved the complaint, respond back again to the original post to say that you are pleased that you were able to help them resolve this issue and thank them again for their business. As a general rule, you should never delete a valid customer complaint from your Facebook page. You should, however, remove any posts that are inflammatory, derogatory, racist, etc. In those cases I would also block the user from further comments. 

Finally, understand that your business’s Facebook page truly is an extension of your customer service department and should be managed as such. The steps outlined here will help you craft a response plan suited to your business. The reality is, social media is here to stay and managing it effectively will benefit both you and your customers.

Coming up next, we’ll look at why successfully handling Twitter complaints requires a slightly different approach.


  • 1. http://www.statisticbrain.com/facebook-statistics/
Đăng bởi: http://rtwin30days.com Cập nhật lần cuối: 12 tháng 6, 2014

Social media success stories

Social media success stories A closer look at several award-winning hotel campaigns

Today, effective social media marketing means more than just posting on Facebook or Twitter once a day. Creativity is key to: maintaining frequency in a crowded online space; interacting with and building your customer base; creating a buzz and – potentially – making a message go “viral.”

When Travel + Leisure magazine launched its SMITTY (Social Media in Travel and Tourism) awards two years ago, hotels and resorts worldwide shared their success stories of social media campaigns, both big and small. A look at the varied programs from these 2013 award winners’ programs offers insight into what works online to capture consumers’ attention.

The Four Seasons won the SMITTY award in the “Overall Hotel Chain” category. The strategy, pushed through on both Facebook and Twitter, was to offer guests authentic recommendations from local hotel staff on things to do and see in each destination, as well as location-based tips and deals. Individual Twitter handles for 84 properties offer specific information on, for example, London, Bangkok, Mexico, Sydney, and New York.

The Four Seasons also won in a second category for “Overall Individual Hotel, Global.” The company used social media to create excitement about the opening of its property in Toronto. On Facebook, the campaign began 30 days in advance, with daily spa giveaways. On Twitter, a live “tweet up” was held during the hotel’s ribbon cutting ceremony, which any Twitter user could follow by searching for the stream with the #FSNewEra hashtag.

Several SMITTY awards were granted for campaigns in specific media channels. The award for Best Facebook Timeline” was given to Fairmont Hotels. The company’s posts highlight individual properties with jaw-dropping photography, encourage conversation and engagement with leading questions, promote deals and discounts, and offer itinerary ideas in specific destinations.

Award winners weren’t only large chains; recognition was rewarded to individual properties, as well. The W New York Times Square was the winner in “Best Contest/Giveaway” category, for creating the first-ever Instagram photography exhibit. The brand, known for great design, asked Instagram users to capture design images in their city, including architecture, street art, and interiors. To be entered into the contest, the users had to follow the @whotelsnyc account, and tag the images with #WDESIGN. This stream of similarly-indexed images became a digital version of a photo exhibit.

Social media, when used for public service initiatives, have the added benefit of doing good while raising exposure for a hotel or brand. There was a tie in the SMITTY Awards category for Best Social Media Use For Public Service.” Kimpton Hotels utilized its Facebook account to run a contest to give three U.S. military families a free stay over Christmas. During Hurricane Sandy, the InterContinental Barclay in New York City served as a site for relief efforts, sharing news and updates through its Twitter and Facebook accounts.

So, how will your business use social media in 2014?

Đăng bởi: http://gobigorgohomeblog.com...

Quản lý danh tiếng

Travelers share what great service means to them

Travelers share what great service means to them

If you want to win over guests, you can’t just do the bare minimum.

That’s why popular travel video blogger Kate Thomas asked travelers, “As a hotel guest, what does great service mean to you?”

Based on this video (in English), delivering great service to your guests means:

  • Welcoming guests warmly and checking them in quickly
  • Being attentive to guest needs
  • Giving insider advice on where to eat and what to do
  • Having happy staff who genuinely enjoy what they do
  • Recognizing guests by name
  • Solving any issues quickly

For Kate personally, she’s always impressed by a complimentary cocktail or snack upon her arrival.

Đăng bởi: http://travelwithkate.com Cập nhật lần cuối: 27 tháng 10, 2014

Best hotel service – are you included in the video?

Best hotel service – are you included in the video?

Want a shortcut for finding out what kind of service impresses travelers? Watch these video interviews (in English) from Kate Thomas.

She asked travelers, “What is the best service you’ve received in a hotel?” Here are just a few of their insightful answers:

  • Giving the traveler a cell phone to contact the concierge
  • Going above and beyond to get guests medicine and other needs
  • Providing unexpected delights, such as leaving a treat on the pillow during turndown service
  • Helping solve common traveler issues, such as a lost wallet
  • Sharing tips on the best place to enjoy a local activity or learn a new skill

After you watch the video, ask yourself: “What can I do to provide exemplary service to my guests?” Put those ideas into action and you just might get travelers talking about your property when they’re thinking about the best service they’ve ever received.

Đăng bởi: http://travelwithkate.com Cập nhật lần cuối: 5 tháng 11, 2014

Free Reputation Management Webinar for Lodging Operators

Free Reputation Management Webinar for Lodging Operators

Free Reputation Management Webinar for Lodging Operators Watch this webinar (available in English) for expert strategies to build and maintain your online reputation. In a recent TripBarometer study, the majority of businesses identified “online reputation management”...

Di động

Mobile Marketing: How to Get Your Share of $8 Billion in Mobile Bookings

Mobile Marketing: How to Get Your Share of $8 Billion in Mobile Bookings

The big deal about small screens

Don’t have a mobile-friendly site yet? Debating the value of developing a mobile app? This guide’s for you.

Consider that 51% of mobile web users research travel options using cell phones and iPads or other tablets.1 And they book too, projecting to $8 billion in mobile bookings in 2013.2 

The first thing you should do to boost direct bookings and get your share of a rapidly growing mobile audience? Make it easy for travelers to find, research and book your property on mobile. Here’s why.

Over 50% of mobile web users research travel on mobile

Mobile-friendly is bookings-friendly

45% of mobile web users choose to browse on their smartphones even when a computer is nearby.3 Why? Because it’s so convenient — their phone is always with them and it’s always on. So if your potential guests are stuck with a website built for people using a computer, you could be losing out on a lot of prime business.

That’s because viewing a full website on a smartphone or tablet distracts and frustrates visitors with:

  • Slow load times
  • Small links that are hard to tap
  • Pages that require resizing 
  • Layouts that inhibit booking
  • Too much typing

The good news? 

You can turn mobile visitors into mobile bookings, with just a little work on your part. We’ll give you an overview of two popular options for mobile-friendly sites: Responsive websites and separate mobile websites. We’ll also help you decide if a mobile app makes sense for your brand.

Responsive design is…flexible, efficient, cool

What’s responsive web design? 

It’s a flexible approach that automatically reformats your layout based on the user’s screen size. 

If someone visits your site on a computer, they see the “traditional” version. If they visit on their tablet or phone, they’ll see the same content laid out differently for a better smaller screen experience. No more squinting to read text or having to resize pages while on-the-go.   

How it works

CSS3 (Cascading Style Sheets Level 3) is a technology that helps style the look and formatting of your website. CSS3 lets you perform a media query to determine a device’s screen size and adjust how content is displayed accordingly. 


Example: visitmusiccity.com, the tourism site for Nashville, TN. You can sample the site’s responsiveness by resizing your computer’s web browser, or by doing a side by side comparison with a computer and a tablet or smartphone. 


Responsive design pros: 

  • Efficient way to optimize for any device, big or small.
  • You only have to maintain and update one version of your site.
  • Having just one set of content maximizes SEO benefits.

Responsive design cons:

  • More complex and expensive to build from scratch — you’ll probably need to hire a digital agency or web design specialist.
  • Fine tweaking how your site displays on different devices can be time intensive.
  • CSS3 technology is very new, and what displays well on one device might look suboptimal on another (especially if it’s not brand new).
  • Not much customization for what you show to mobile users, just how it displays.

Mobile sites are…customizable, speedy, testable

What are mobile websites? 

A mobile website is a separate site that you create just for your visitors using a tablet or smartphone. 

Because your mobile website is independent of your full site, you’re free to adjust page layouts for smaller screens and minimize photos to cut down on load times for mobile devices with slower internet connections. It’s all about making things easier for busy travelers who could be walking up stairs, standing in line at the airport, or riding in a speeding taxi.

How it works

Mobile sites are like full websites, with a few key differences. Some things, like page sizes and photo dimensions, are smaller. Meanwhile, buttons are bigger so they’re easier to tap and text is bigger so it’s easier to read. Content and branding should be similar on both your mobile and full website, with your mobile site being more stripped down so on-the-go users can find what they want right away.

Examples: Hilton’s mobile homepage focuses users on a booking form, with secondary links to call a booking agent or view the full version of the Hilton website.

On the other hand, Marriott’s mobile homepage features a “quick links” navigation with five key links, including, “Find and reserve a hotel” and “Take a mobile survey,” with a secondary link to download the free Marriott app. 

Mobile website pros:

  • You can customize text and images specifically for mobile users.
  • It can be cheaper to create a mobile site than a responsive one.
  • Pages can load faster if you reduce images and image file sizes.

Mobile website cons:

  • You have to build, update and keep track of two sites instead of one.
  • Having two identical or similar sites can adversely affect your SEO — unless you use the same URL for both sites (checking user agent lets you direct mobile users to the mobile version of the page without needing a separate mobile version of the URL).

Mobile apps are…Convenient, customizable, costly

What are mobile apps? 

Chances are, you use apps all the time: Angry Birds, Instagram, Tripadvisor…you know, the essentials.

Mobile apps are applications you download and use on your smartphone or tablet. They can be expensive to create, so only develop an app if you have enough frequent travelers who’ll use it often enough. 

With an app, you ask a lot from travelers. First, they have to download the app. Then find it and log in. And then actually take the time to use it. So your app has to be helpful, easy to use and work well enough to justify all that effort.

How it works

The most popular and successful type of mobile app, especially within the travel industry, is a “native” app designed specifically for Apple or Android or Windows devices. It takes significant time and money to custom build an app for each platform (it’s like translating an entire book into different languages), but then you can take advantage of each operating system’s
unique features. 


Example: Take a look at the Priority Club Rewards iPhone app. It’s highly rated with plenty of positive reviews. Why? Because the app makes it easy to book reservations, keep track of upcoming trips and check on loyalty points. In other words, the things busy, frequent travelers care about most.

Mobile app pros:

  • You can customize the experience for your frequent (and most profitable) guests.
  • Users get a convenient, centralized way to perform important actions.
  • Your brand gains a new channel to engage and motivate qualified users, with push notifications, in-app announcements and more.

Mobile app cons:

  • A mobile app can take months, and cost tens of thousands of dollars, to develop.
  • Your audience is mostly limited to your brand’s power users — unlike a game or even general travel app with mass appeal.
  • Mobile apps have a very high barrier to entry.

Seven key takeaways

  1. Travelers are increasingly using tablets and smartphones to research and book travel. 
  2. You need a mobile-friendly website to capture direct bookings.
  3. You have two options: A responsive site or a standalone mobile site.
  4. Choose a responsive site if you want display flexibility for a variety of screen sizes and have the resources to invest in a more intensive, technical process.
  5. Choose a mobile site if you want more ability to customize content for on-the-go users and don’t mind maintaining your desktop site and a separate mobile site.
  6. If you go with a responsive site, Tripadvisor advises you not to focus solely on how content displays across devices — the quality of the content is equally important to how it looks.
  7. Hold off on developing a mobile app unless your brand has a strong base of business travelers and other high-volume repeat guests. 

  • 1. PhoCusWright, Traveler Technology Survey (December, 2012)
  • 2. PhoCusWright, Mobile Hits the Mainstream: Technology and Industry Trends (February, 2012)
  • 3. Source: PhoCusWright, Traveler Technology Survey (December, 2012)
Cập nhật lần cuối: 5 tháng 8, 2013

How to succeed on Instagram: Part one

How to succeed on Instagram: Part one In this two-part series, you’ll learn how three hotel brands built active communities of more than 100,000 followers.

Smile! Instagram’s more than 150 million members want to see your picture. Well, not a picture of you exactly.

Since launching in 2010, the image-based social network has grown into a tightly-knit network of professional, aspiring, and just plain average photographers. Companies are also getting in on the fun, using the community as a free channel for brand building and customer engagement.

“We use Instagram to showcase our brands, not to promote sales. That's not the point on Instagram; it's about sharing a guest experience."

For hotels, Instagram is a place to show off your property, amenities and location, as well as your brand’s personality. The hotels I interviewed used Instagram to promote the openings of new properties, highlight the offerings of select destinations, and engage with local influencers.

Added bonus: the photos you post on Instagram are also great content for your Tripadvisor property profile. Research shows that travelers spend the most time on profiles that feature at least 30 photos, and many won’t even consider staying at a brand that doesn’t feature any photos in its description.

To help you hone your Instagram strategy, I sat down with the social media masterminds at W Hotels Worldwide, Four Seasons Hotels, and the boutique Thompson Hotels. Combined, these brands built a community of more than 100,000 active and engaged followers. Read on to learn how, and why, they did it.

The case for Instagram

Why should hotels embrace Instagram?

“There is no better channel to show off your properties and get people daydreaming about your destinations.” – Alyssa Kiefer, W Hotels Worldwide Global Social Marketing Strategist

“Instagram is an amazing visual platform that provides a behind-the-scenes look at a hotel experience that guests can’t see via a traditional website. Instagram also allows hotels to showcase the entire travel experience, including surrounding areas, through their photos, which is another example of content that guests can't typically find on a hotel website.” – Fiona Goldstein, Thompson Hotels Director of Social Media + Brand Content

“The platform is ideal for sharing travel experiences. Instagram is also evolving into a real-time communication platform. Four Seasons hotels monitor geo-tagged Instagram posts to bring our promise of personalized service into the digital realm. One of our locations has a “Social Butterfly” on staff who intercepts Instagram posts from guests on-site and promptly delivers a personalized amenity. “– Sorya Gaulin, Four Seasons Director of Global Corporate Public Relations and Social Media.

How would you describe the Instagram community? Is it different from other social media networks?

“We’ve found Instagram to be a very positive and engaged community. The content we post to this channel receives high engagement, and Instagram is one of our top channels for user generated content. We find hundreds of photos of our properties, restaurants, and bars each day as people share their vacations and travels with friends and family.” – Alyssa Kiefer, W Hotels

“As the only major Western social media channel that is not restricted in China (as of publication) and integrates with the Chinese microblogging site Weibo, Instagram presents a unique opportunity to engage with a truly global audience. It is also a highly engaged and passionate community, boasting the highest engagement rate of any social media channel. On Instagram, everyone is an artist.” – Sorya Gaulin, Four Seasons

“I love that there's a huge emphasis placed on the quality of images on Instagram, and great photography is celebrated. The Instagram community is so engaged and tight-knit – it's really incredible.” – Fiona Goldstein, Thompson Hotels

Do you use Instagram as a brand-building tool or a sales generator?

“Four Seasons views Instagram primarily as a brand-building tool, showcasing aspirational photos from our destinations around the world and also allowing guests to become brand ambassadors.” – Sorya Gaulin, Four Seasons

“Instagram is primarily a brand-building tool. It does not allow you to link to your website within an image caption so it is really not set up to drive sales. Instead, we find it is an important channel for affinity that has helped gain exposure for our properties and happenings. Our hope is that it inspires followers to plan future travels to our destinations and strengthens their desire to choose W over other brands.” – Alyssa Kiefer, W Hotels

“We use Instagram to showcase our brands, not to promote sales. That's not the point on Instagram; it's about sharing a guest experience, not selling rooms”. – Fiona Goldstein, Thompson Hotels

Want the full picture about Instagram and hotels? Continue reading part two.

Get inspired! See the hotels interviewed in action at instagram.com/fourseasonsinstagram.com/thompsonhotels and http://instagram.com/whotels.

Đăng bởi: http://fromwayuphigh.com...

How to succeed on Instagram: Part two

How to succeed on Instagram: Part two In this two-part series, you’ll learn how three hotel brands built active and engaged communities of more than 100,000 followers.

In part one of our series on Instagram for hotels, we talked to the social media pros at W Hotels Worldwide, Four Seasons Hotels, and the boutique Thompson Hotels to learn why they think Instagram is an important tool for engaging current and potential customers.

Today they share how they manage their Instagram feed, the science behind their strategies, and how they determine success.

Who, What, Where, When and How to Post

Who manages your feed? Do you recommend hotels manage their account or hire an outside consultant?

“The @whotels brand account is led by our Global Social Media Strategist who manages all of our social media channels with the support of a Social Media Coordinator. Our social media channels are the public facing voice of W Hotels and are best embodied by someone who knows and lives the brand. We encourage all of our properties to own their own Instagram channels themselves as well.” – Alyssa Kiefer, W Hotels

“More than 80 of our hotels around the world are active on Instagram. Our corporate marketing team manages our brand channel, @FourSeasons, while the PR team at each individual property manages their own hotel account, in addition to traditional public relations.” – Sorya Gaulin, Four Seasons

“Our Director of Social Media and Community Managers manage the feed. We feel our social networks should be handled by employees rather than an external consultant.”  – Fiona Goldstein at Thompson Hotels

What should hotels post: photos of their property and amenities, or shots that show a little personality?

“All of the above! Post photos of the property, the amenities, the neighborhood, featured staff members, and even activities guests can participate in when staying at your hotel. Showcase the entire travel experience!” – Fiona Goldstein, Thompson Hotels

“Photos of our hotels and amenities are very well received by our audience (especially pool and beach shots!), but it is equally important for us to share the brand as a lifestyle.” – Alyssa Kiefer, W Hotels

“Variety is key. Beautiful property and destination photos are always popular, but Instagram is also about being in the moment. We want to be able to give our followers an exclusive behind-the-scenes view into the world of Four Seasons so they can take the hotel experience home with them and form a personal connection to the brand.” – Sorya Gaulin, Four Seasons

How frequently should a hotel post photos?

“At least once a day. Instagram is an incredibly fast moving platform and it needs to be updated frequently.” – Fiona Goldstein, Thompson Hotels

“At Four Seasons, we advise that our properties post once or twice a day. Any more than that can result in audience fatigue.” – Sorya Gaulin, Four Seasons

How much time do you spend setting up and editing your photos?

“We want to portray our hotels and events in the best way possible so we definitely pay attention to composition and lighting when taking photos. But we also feel it is important to give a true representation of our product, so rather than use too many filters or heavily editing our images, we let the design of our properties speak for itself.” – Alyssa Kiefer, W Hotels

Which photo editing apps do you use?

:We’re fans of VSCOcam, but most often a clear photograph and minor edits within the Instagram app is all it takes.” – Alyssa Kiefer, W Hotels

“Just Instagram. Their new editing features are on par with other photo editing software out there.” – Fiona Goldstein, Thompson Hotels

Spreading the Word and Tracking Results

How do you promote your Instagram profile and grow your audience?

“When we first launched the account, we used our existing Facebook and Twitter channels to increase awareness. Now that our account is established, it’s more about engaging with the community within Instagram. We scan content daily that has been geo-tagged at our properties or features brand hashtags like #whotels. By liking and following the accounts of guests who are excited to show off their W stays, we let our fans know we are active on the channel and tend to see a lot of follows in return.” – Alyssa Kiefer, W Hotels

“We cross-promote our Instagram images on our other social channels, and promote them on-property as well.” – Fiona Goldstein, Thompson Hotels

What metrics do you track to determine if your feed is successful?

“We track follower growth, image likes, comments, and hashtag mentions on a monthly basis. That allows us to best see what is working and plan future content accordingly. Growth is important of course, but we want to see likes and comments on our photos. Those show our content is resonating with our audience.” – Alyssa Kiefer, W Hotels

“Growing our audience is certainly important, but we’d prefer to have a smaller, more highly engaged audience than a large inactive following.” – Sorya Gaulin, Four Seasons

“We are interested in engagement metrics, specifically likes. You can have 1,000,000 followers but if no one is liking your photos, that's not success to us.” – Fiona Goldstein, Thompson Hotels

Get inspired! See the hotels interviewed in action at instagram.com/fourseasons, instagram.com/thompsonhotels and instagram.com/whotels.

Đăng bởi: http://fromwayuphigh.com...

Nhắn tin theo cách của quý vị để thu hút doanh thu bán hàng và khách du lịch

Nhắn tin theo cách của quý vị để thu hút doanh thu bán hàng và khách du lịch Với tỷ lệ mở 98%, tin nhắn văn bản khiêm tốn là một trong những hình thức liên lạc kỹ thuật số hiệu quả nhất. Đây là cách quý vị có thể tận dụng kênh tiếp thị mạnh mẽ – và dễ dàng quản lý – này.

Trong khi nhiều thương hiệu dịch vụ khách sạn đang theo đuổi những xu hướng mới nhất trên truyền thông xã hội, họ gửi Tweet và Snapchat theo cách của mình để tác động vào tâm lý khách hàng, thì người ta dễ dàng bỏ qua hình thức liên lạc kỹ thuật số có lẽ là đơn giản nhất: tin nhắn văn bản.

Đơn giản, chắc chắn là thế. Nhưng đó lại là những điều khiến hình thức này trở nên mạnh mẽ. Xem xét các yếu tố sau:

  • Ít nhất 4 tỷ trên toàn thế giới sử dụng điện thoại để nhắn tin.
  • Chiến dịch tin nhắn văn bản không yêu cầu người dùng tải xuống ứng dụng di động mới hay tạo hồ sơ truyền thông xã hội khác.
  • Theo báo cáo Khách du lịch kết nối TripBarometer của Tripadvisor, gần một nửa số người được hỏi trong cuộc khảo sát nói rằng họ đã sử dụng điện thoại của mình để lập kế hoạch cho kỳ nghỉ, đặt phòng nhà nghỉ hoặc đặt chỗ cho hoạt động du lịch.

Đọc tiếp để tìm hiểu cách chiến dịch tin nhắn văn bản có thể giúp quý vị tiếp cận và thu hút những khách hàng am hiểu điện thoại này.

Cách hoạt động của chiến dịch tin nhắn văn bản

Chiến dịch tin nhắn văn bản hoạt động rất giống chiến lược tiếp cận qua email. Quý vị xây dựng một danh sách người nhận. Quý vị gửi tin nhắn cho họ. Quý vị cố gắng để tạo ra kết quả.

Giống như email, mỗi quốc gia có điều lệ và quy định riêng về cách quý vị có thể liên lạc với khách hàng đăng ký. Mọi người phải lựa chọn tham gia để nhận tin nhắn và việc hủy đăng ký phải có quy định rõ ràng. Điều này nhằm giúp khách hàng được nhà cung cấp mạng tính phí tin nhắn tránh các khoản chi phí không mong muốn.

Tin nhắn văn bản có tỷ lệ mở 98%, trong khi chiến dịch email mạnh mẽ nhất cũng chỉ đạt con số cao nhất là 30%.

Nhưng điểm khác biệt giữa chiến dịch tin nhắn văn bản và chiến dịch email lại chính là cơ hội để thu hút khách hàng. Tin nhắn văn bản có tỷ lệ mở 98%, trong khi chiến dịch email mạnh mẽ nhất cũng chỉ đạt con số cao nhất là 30%.

Một điểm cộng cho tin nhắn văn bản là có thể hoàn tất mọi thứ trên cùng một nền tảng. Ví dụ: khi quý vị muốn mời khách hàng tới một sự kiện đặc biệt. Quý vị gửi lời mời qua email, nhưng để người dùng RSVP, họ phải đăng ký thông qua một biểu mẫu web bên ngoài.

Bằng cách nhắn tin, việc này chỉ đơn giản là trả lời “có” hoặc “không”.

Cách nhà hàng sử dụng chiến dịch tin nhắn văn bản

Để tìm hiểu thêm về chiến dịch tin nhắn văn bản cho ngành du lịch và dịch vụ khách sạn, tôi đã trao đổi với ông Bobby Angilella, Phó chủ tịch Phát triển kinh doanh về nền tảng tiếp thị qua tin nhắn của SlickText.com. Nhà hàng là lượng khách hàng lớn nhất của nền tảng này.

SlickText hiện hợp tác với chuỗi nhà hàng Wing City Grill Hoa Kỳ. Hai địa điểm của thương hiệu này muốn thúc đẩy danh sách đăng ký nhận tin nhắn và phát triển một chương trình nhằm khuyến khích khách ghé thăm nhiều lần thông qua các sự kiện đặc biệt và ưu đãi dành riêng.

Bước đầu tiên là thúc đẩy nền tảng khách hàng đăng ký hiện tại của Wing City Grill. Các hướng dẫn đăng ký, ví dụ: “nhắn tin JOIN gửi tới 12345”, được đặt tại các thẻ để bàn, biển hiệu điện tử và thậm chí là ở sau cánh cửa buồng vệ sinh của nhà hàng.

“Nhân viên của họ không phải thu hút khách hàng bằng lời” ông Angilella nói. “Chủ doanh nghiệp muốn chiến dịch này diễn ra mà không làm xao lãng nhân viên hoặc việc quản lý của họ.”

Tất cả mọi người lựa chọn tham gia danh sách được nhận coupon nhanh $2 và được tham gia rút thăm hàng tuần nhận thẻ quà tặng Wing City Grill trị giá $25. Chuỗi nhà hàng này cũng sử dụng nền tảng của SlickText để thu thập địa chỉ email và ngày sinh.

Vài tuần một lần, nhà hàng gửi khuyến mãi dành riêng chỉ cho những người trong danh sách và thu hút khách hàng đăng ký với những ưu đãi đặc biệt trong ngày sinh nhật của họ.

Trong hai tháng, thương hiệu này đã tăng gấp đôi lượng khách hàng đăng ký trong danh sách. Ông Angilella nói rằng khách hàng sử dụng phiếu giảm giá nhanh $2 thường có số tiền trên hóa đơn lớn hơn, khiến những người quản lý ngờ rằng giảm giá đã khuyến khích khách hàng gọi món khai vị hoặc đồ uống thêm. Bất kỳ khi nào thương hiệu này gửi khuyến mãi bằng tin nhắn, họ đều thấy lượng đặt hàng sử dụng mã coupon có trong tin nhắn gia tăng.

“Không còn nghi ngờ gì nữa, tin nhắn văn bản có tỷ lệ mở và tỷ lệ chuyển đổi cao hơn nhiều so với email khi quý vị đưa ra một ưu đãi mạnh mẽ”, ông Angilella nói.

Chiến dịch tin nhắn văn bản cho khách sạn

Nhưng chiến dịch tin nhắn văn bản cho khách sạn lại là một câu chuyện khác. Đại khái là: Mọi người có thể đi ăn tiệm vài lần một tháng nhưng hầu hết khách du lịch chỉ cần phòng khách sạn vài lần một năm. Khách hàng sẽ mong đợi các dịch vụ dựa trên tin nhắn khác và một lịch thu hút ít thường xuyên hơn, ông Angilella nói.

Ông đề xuất rằng các khách sạn có thể tích hợp nền tảng tin nhắn văn bản vào phần mềm quản lý khách hàng hiện có và sử dụng công cụ để xác nhận đặt phòng. Sau đó nhà nghỉ có thể gửi các ưu đãi đặc biệt sáu tháng một lần hoặc tương tự như vậy.

Một dự án mà ông muốn trở thành hiện thực là sử dụng nền tảng SlickText như một dịch vụ chăm sóc khách hàng qua tin nhắn. Khách có thể nhận thông tin từ bàn lễ tân mà không phải đăng nhập email của mình hoặc điền vào biểu mẫu trực tuyến. Khách có thể gửi các câu hỏi về đặt chỗ ăn tối và thời gian nhận chỗ khi đang đi taxi tới sân bay hoặc ngay trước khi máy bay cất cánh.

“Nhắn tin là phương thức liên lạc được ưa chuộng hơn nếu quý vị chỉ có câu hỏi đơn giản,” ông Angilella nói.

Để biết thêm thông tin về cách các thương hiệu sử dụng tiếp thị qua di động nhằm thu hút khách hàng, hãy xem báo cáo TripBarometer gần đây nhất.

Đăng bởi: http://fromwayuphigh.com...

Xây dựng bộ công cụ tiếp thị trên di dộng

Xây dựng bộ công cụ tiếp thị trên di dộng

Điện thoại và máy tính bảng đã trở thành những thành phần quan trọng trong quá trình lập kế hoạch du lịch. Chúng ta sử dụng những thiết bị này để tìm cảm hứng, tìm hiểu về một điểm đến và tìm lời khuyên từ khách du lịch khác về những hoạt động tham quan và giải trí.

Theo khảo sát TripBarometer năm 2015 của Tripadvisor gần đây, khách hàng càng ngày càng cảm thấy thoải mái hơn khi sử dụng các thiết bị di động để đặt chỗ và thanh toán cho các chuyến đi. Gần một nửa số người được hỏi nói rằng họ đã sử dụng điện thoại để đặt chỗ một nhà nghỉ hoặc hoạt động du lịch.

Để tìm hiểu thêm, tôi đã trao đổi với Dulani Porter, phó chủ tịch điều hành đại lý xây dựng thương hiệu và quảng cáo SPARK. Bà Porter chỉ đạo những sáng kiến tiếp thị cho các khách hàng bao gồm các thương hiệu VISIT FLORIDA, Marriott Autograph Collection và Hilton.

Bà Porter chia sẻ, để thu hút người tiêu dùng trên di động, quý vị cần những công cụ thích hợp. Dưới đây là năm mục mà mỗi khách sạn đều cần có trong bộ công cụ tiếp thị trên di động của mình.

1) Chiến lược

Khi bà Porter trao đổi với khách hàng về tiếp thị trên di động, điều đầu tiên thường được đề cập là công nghệ liên quan. Nhưng bà Porter khuyên quý vị cân nhắc về yếu tố con người trong tiếp thị trên di động trước khi quý vị bắt đầu tập trung vào những công cụ chỉnh sửa ảnh mới nhất và các mạng xã hội.

“Công nghệ đã thay đổi qua hàng thế kỷ nhưng bản chất của con người thì không”, bà nói. “Chúng ta là các thực thể xã hội, gắn kết với những con người có cùng điểm chung. Chính tâm lý tập thể đó định hình nên cách thức những mối tương tác trên di động và trực tuyến ảnh hưởng đến hành vi của khách du lịch.”

“Chất lượng của các mối tương tác trên di động thể hiện một vài điều về quý vị với tư cách là một thương hiệu”, bà Porter nói. “Hãy nghĩ đến những mối tương tác này như một phần không thể tách rời trong trải nghiệm của khách.”

Dựa vào điều đó, bà Porter nói rằng việc quan trọng là phát triển điều mà bà gọi là "trải nghiệm của khách trên di động”. Mục tiêu là tạo ra những mối tương tác và sự kiện mà khách hàng sẽ muốn chia sẻ với các mạng lưới của họ.

Trao quyền cho nhân viên để mang lại dịch vụ khách hàng xuất sắc mà khách du lịch sẽ say sưa nói đến trên Twitter. Tạo ra các cơ hội chụp ảnh trong phòng hoặc những khu vực chung để khách chia sẻ trên Facebook. Sử dụng và chia sẻ hashtag giúp khách hàng dễ dàng tìm các bài đăng về doanh nghiệp của quý vị.

“Chất lượng của các mối tương tác trên di động thể hiện một vài điều về quý vị với tư cách là một thương hiệu”, bà Porter nói. “Hãy nghĩ đến những mối tương tác này như một phần không thể tách rời trong trải nghiệm của khách.”

2) Hiện diện trực tuyến linh hoạt

Xét thấy hơn một nửa người dân Hoa Kỳ sử dụng điện thoại để lướt webđọc email nên một thành phần quan trọng khác trong bộ công cụ trên di động của quý vị là sự hiện diện trực tuyến đẹp mắt trên mọi kích thước màn hình.

Bà Porter chia sẻ: “Mọi người thường xuyên di chuyển.” “Quý vị muốn hiện diện thích hợp trên các nền tảng họ đang sử dụng.”

Các trang web và mẫu email linh loạt điều chỉnh cho màn hình của người xem, bất kể là màn hình máy tính 27 inch hay màn hình iPhone 4 inch.

3) Công cụ đặt phòng trực tuyến

Hãy tưởng tượng một khách hàng chia sẻ trên Facebook sự thích thú của anh khi lưu trú tại nhà nghỉ của quý vị cuối tuần trước. Một trong những người bạn của anh ấy đã thấy bài đăng này khi xem Facebook trên điện thoại và quyết định cô ấy cũng có thể đi nghỉ ngắn ngày.

Cô ấy xem các đánh giá trên Tripadvisor của quý vị; chúng thật xuất sắc. Cô ấy nhấp vào trang web của quý vị và mong muốn thực hiện đặt phòng. Nhưng cách duy nhất có thể liên hệ với quý vị là qua điện thoại. Và cơ sở kinh doanh của quý vị sẽ không nhận cuộc gọi trong ba giờ tới.

“Với công cụ đặt phòng trên di động, tất cả đều thống nhất,” bà Porter nói. “Khách du lịch tìm cảm hứng, tìm hiểu và sau đó đặt phòng.”

Tại thời điểm này, điều tốt nhất quý vị có thể làm là hy vọng cô ấy nhớ để gọi lại khi doanh nghiệp mở cửa. Nhưng nếu trang web của quý vị có các công cụ đặt phòng, cô ấy có thể đã thực hiện đặt phòng vào đúng thời điểm cô ấn tượng trước bức ảnh chụp bữa sáng tự chọn của quý vị.

“Với công cụ đặt phòng trên di động, tất cả đều thống nhất,” bà Porter nói. “Khách du lịch tìm cảm hứng, tìm hiểu và sau đó đặt phòng.”

Tìm kiếm nhanh trên internet sẽ giúp quý vị tìm hiểu thêm về các ứng dụng đặt phòng trên di động mới nhất. Đặt phòng nhanh của Tripadvisor cũng giúp quý vị kết nối với khách du lịch sẵn sàng thực hiện đặt phòng.

4) Wifi

Khách đi du lịch ở khu vực nằm ngoài mạng lưới của nhà cung cấp dịch vụ di động của họ không thể chia sẻ ảnh và những cập nhật về doanh nghiệp của quý vị trên truyền thông xã hội nếu họ không thể truy cập internet. Hãy đảm bảo tín hiệu Wifi của quý vị mạnh và dễ dàng truy cập tại các phòng và khu vực chung.

5) Thanh toán trên di động

Những địa điểm từ lâu đã cung cấp các phương thức thanh toán bằng thẻ tín dụng chứng kiến khách hàng càng ngày càng cảm thấy thoải mái khi sử dụng các thiết bị cá nhân của họ, thay vì dùng tiền mặt hoặc thẻ tín dụng để thanh toán hàng hóa và dịch vụ.

Các nhà nghỉ có thể tìm một công cụ thanh toán trên di động hữu ích trong việc xử lý thanh toán của lượng lớn khách. Thay vì mua thêm máy đếm tiền và đặt thêm nhiều bàn lễ tân, nhân viên có thể xử lý các thanh toán của khách từ điện thoại hoặc máy tính bảng của họ.

Bà Porter khuyên quý vị tiếp tục theo dõi các xu hướng và nhận biết thời điểm then chốt của doanh nghiệp quý vị để nắm bắt cơ hội mà thanh toán trên di động mang lại. 

Đăng bởi: http://fromwayuphigh.com Cập nhật lần cuối: 27 tháng 10, 2015

Chủ đề khác

How to provide hospitality in a riot zone

How to provide hospitality in a riot zone The first explosion nearly made me drop my wine glass. My fiancé and I were wrapping up a 12-course meal at Restaurant Hachiko when the June 2013 riots in Rio de Janeiro, Brazil began. Across the street from the restaurant, 100,000 people gathered at the state legislative building to demonstrate their discontent over education, healthcare and alleged government corruption.

Within an hour we would be huddled in the middle of the restaurant while blasts rattled the glassware and a torched car outside turned the windows orange. It was shaping up to be the scariest night of our vacation – and our lives. But the wait staff went out of their way to keep us safe, calm and comfortable.

From the perspective of a guest who spent four hours trapped in a sushi restaurant while the country roared outside, here are five tips for providing hospitality in a crisis:

1) Stay calm
Guests, especially those from out of town, will look to you and your staff for how to respond. At Hachiko, the waiters continued the ritual of breaking down the dining room while the protests raged on. The clinking together of glasses and silverware was a soothing accompaniment to the drone of helicopters, firecrackers and screaming.

2) Explain to guests what’s happening
Despite the language barrier, the Hachiko staff tried to keep us updated on what was taking place outside the restaurant. When they explained that a car was on fire, it made us feel better to attribute the horrible hissing noise to something concrete. Don’t pretend that everything is fine. Your guests will appreciate your honesty and trust you more for it.

3) Provide context, but don’t get political
Our waiters explained that these were the biggest protests they had seen in years. They gave some background on why people were upset. But they didn’t take a side, which could have led to a debate among the staff or guests. Let the riot be the only source of unrest.

4) Use your local expertise to help your guests
Our waiters called all their cab driver contacts but none would pick us up. They tried to explain an escape route, but it didn’t translate. In the end they asked us to wait for them to finish cleaning up the dining room so we could follow them out safely. We were so moved by their kindness we ended up giving them all hugs and high fives before getting in the cab. You can bet we will recommend this restaurant to anyone who visits Rio.

5) Have an emergency plan
You can’t predict a natural disaster or know whether a peaceful protest will escalate into something more. Keep an eye on current events – including social media – and trust your instincts, closing your business for the night if necessary. Don’t sacrifice your or your guests’ safety for profits. And in addition to following the tips above, always heed the safety instructions from local authorities!

Helen Anne Travis is a writer and marketer who runs the travel blog FromWayUpHigh.com. Connect with her on Twitter: @Helen_Anne.

Đăng bởi: http://fromwayuphigh.com...

4 cơ hội quý vị có thể đang bỏ lỡ, theo TripBarometer

4 cơ hội quý vị có thể đang bỏ lỡ, theo TripBarometer

Đối với ngành dịch vụ khách sạn, 2014 đang hình thành nên một năm tuyệt vời.

Theo khảo sát TripBarometer hàng năm trên Tripadvisor, 21% khách du lịch toàn cầu lên kế hoạch chi tiêu du lịch nhiều hơn cho năm nay so với năm 2013. Du lịch giải trí quốc tế dự kiến tăng 12% và 85% khách du lịch tham gia khảo sát cho biết họ sẵn sàng thắt chặt chi tiêu trong các lĩnh vực khác để có nhiều tiền hơn cho du lịch.

Tin vui, đúng không? Giờ đây, tất cả mọi việc quý vị cần làm là chờ đợi các yêu cầu đặt phòng dồn về, đúng không?

Vâng, gần như là thế. Theo TripBarometer, khách du lịch và chủ khách sạn có quan điểm khác nhau về những điều được cho là quan trọng.

Mâu thuẫn giữa nhu cầu của khách hàng và nhận thức của chủ cơ sở kinh doanh chính là cơ hội. Điền vào khoảng trống bên dưới và quý vị có thể tiếp cận, thu hút và chuyển đổi thêm khách du lịch và nhận được yêu cầu đặt phòng nhiều lần trong quá trình này.

Cơ hội #1: Trao cho mọi người điều họ muốn: ưu đãi đặc biệt

Tôi rất ngạc nhiên khi đọc được rằng chỉ 4% chủ khách sạn trên toàn cầu tham gia khảo sát của TripBarometer nghĩ rằng ưu đãi đặc biệt ảnh hưởng đến lượng đặt phòng của họ.

Không phải chỉ mình tôi nghĩ thế. Gần nửa số khách du lịch được phỏng vấn đồng ý rằng ưu đãi đặc biệt ảnh hưởng đến quyết định lưu trú tại một khách sạn của họ và đa số khách du lịch sẵn sàng trì hoãn đặt phòng cho tới khi họ tìm thấy giảm giá lớn.

Khách du lịch thực sự đang chờ đợi quý vị cung cấp cho họ ưu đãi - bất kỳ ưu đãi nào. Quý vị có thể cung cấp những gì? Một đêm miễn phí? Một phòng đã nâng hạng? Có thể là bữa sáng miễn phí hoặc giảm giá đỗ xe?

Hãy tìm cách thêm một chút giá trị gia tăng vào đặt phòng của quý vị và quý vị sẽ vượt mặt 96% đối thủ cạnh tranh.

Cơ hội #2: Tiện nghi. Tiện nghi. Tiện nghi!

Chỉ 1/4 chủ khách sạn tham gia khảo sát cho TripBarometer cho rằng các tiện nghi có ảnh hưởng đến lượng đặt phòng của họ, trong khi 3/4 khách du lịch cho biết các quyền lợi như được sử dụng bể bơi hoặc dùng Wi-Fi miễn phí có thể thay đổi quyết định của họ.

Chủ khách sạn thân mến, giờ là lúc xem xét nhà nghỉ của quý vị và dành ưu tiên cho những gì có thể cải thiện được, nếu có. Quý vị không cần xây dựng một bể bơi Olympic hay thuê một nhân viên xoa bóp toàn thời gian. Những điều nhỏ nhặt như cho thuê xe đạp miễn phí, đặt máy sấy tóc trong phòng hoặc tặng bánh quy vào lúc nhận phòng có thể mang đến hiệu quả rất lớn.

Những quyền lợi phổ biến nhất mà các khách du lịch tham gia khảo sát của TripBarometer mong đợi là Wi-fi miễn phí (thực sự cần thiết), bữa sáng miễn phí và dịch vụ taxi hoặc xe đưa đón miễn phí.

Có lẽ quý vị đã cung cấp tất cả những dịch vụ trên hoặc quý vị đang có ngân sách eo hẹp và không thể nâng cấp hoặc thêm các tiện nghi mới. Trong trường hợp đó, hãy làm nổi bật tất cả những điều quý vị đã cung cấp cho khách hàng trước, trong và sau thời gian lưu trú của họ. Quý vị có thể thực hiện điều này trên trang web, bằng việc treo biển hiệu trong phòng và trong chiến dịch email theo dõi sau trả phòng.

Như đã nêu rõ trong bài đăng trước đây trên , thu hút sự chú ý đến các tiện nghi mới và hiện có không chỉ làm tăng khả năng khách du lịch chú ý đến chúng mà còn đề cập đến chúng trong các đánh giá.

Những điều đưa chúng tôi tới...

Cơ hội #3: Tăng lượng đặt phòng với các đánh giá trực tuyến

Gần 90% khách du lịch cho biết đánh giá trực tuyến ảnh hưởng đến quyết định đặt phòng của họ, trong khi chỉ 64% chủ khách sạn được khảo sát nghĩ rằng các đánh giá đóng vai trò quan trọng.

Riêng cá nhân tôi, tôi chưa bao giờ đặt phòng mà không tìm kiếm trước những gì khách hàng khác nói về khách sạn và tôi sẽ không lưu trú ở bất kỳ đâu mà không có ít nhất vài đánh giá tích cực.

Dành thời gian để đảm bảo tiểu sử của quý vị trên các trang web đánh giá như Tripadvisor được cập nhật và sau đó khuyến khích khách hàng của quý vị chia sẻ trải nghiệm của họ. Quý vị có thể thực hiện việc này bằng cách treo biển hiệu hoặc trong email theo dõi sau trả phòng mà chúng tôi đã đề cập ở trên.

Tiểu sử cơ bản trên Tripadvisor hoàn toàn miễn phí. Quý vị chỉ mất một chút thời gian để tiếp cận và thu hút 90% khách hàng tiềm năng. Chúng tôi luôn sẵn sàng phục vụ quý vị!

Cơ hội #4: Tiếp đãi khách hàng như siêu sao. (Và hiểu điều này là quan trọng).

Một lần nữa tôi lại rất ngạc nhiên khi thấy chỉ 1/3 chủ khách sạn được khảo sát nghĩ rằng trải nghiệm của khách hàng ảnh hưởng đến lượng đặt phòng nhiều lần. Thậm chí khi viết câu này tôi cũng cảm thấy rất kỳ lạ.

Hãy xem xét điều này theo quan điểm của chúng tôi. Lập kế hoạch du lịch rất khó khăn. Tìm được khách sạn hoàn hảo rất mất thời gian. Nếu chúng ta đã có trải nghiệm tuyệt vời với một nhà nghỉ hoặc một thương hiệu, tại sao chúng ta lại phải lưu trú ở nơi khác?

Trong khảo sát năm nay của TripBarometer, 86% khách du lịch cho biết họ sẽ cân nhắc trở lại khách sạn mang đến cho họ cảm giác thoải mái trong quá khứ. Và hãy nghĩ xem, những người này đều có bạn bè, gia đình và đồng nghiệp. Trải nghiệm dịch vụ khách hàng và thương hiệu của quý vị có tác động đáng kể. Đừng coi điều này là hiển nhiên.

Chủ khách sạn thân mến, chúng tôi sẽ đi du lịch nhiều hơn bao giờ hết. Hãy cập tiểu sử trên Tripadvisor, cung cấp cho chúng tôi giảm giá và đưa ra một số quyền lợi, chúng tôi sẽ quay trở lại nhiều lần nữa.

Đăng bởi: http://fromwayuphigh.com Cập nhật lần cuối: 10 tháng 6, 2014

How Going Green Can Help Your Business

How Going Green Can Help Your Business Going green doesn’t have to be a hit to the bottom line

When hotels consider making their property greener, the chief concern tends to be funding. But the long-term cost of ignoring sustainability is enormous and going green doesn't have to be a huge expense. It can even prove to be profitable down the road.

An investment in the future

The Saybrook Point Inn and Spa sits at the merging point of the Connecticut River and Long Island Sound in Connecticut, USA. The Saybrook Point's innkeeper recognized that in order to preserve this tranquil area that draws visitors, he had to be more than just a steward of a hotel and also look after the land.

One of the property’s biggest green endeavors takes place beneath the car-park. Waste water passes through an underground sand filtration system and returns clean to the sound. While there's no actual dollar return that can be calculated for this investment, it helps to preserve the environment, especially since it’s the inn’s greatest asset.

Besides having solar panels installed on the roof, most of the inn's sustainable machinery hides in the basement, where everything that might be considered waste is recycled. They run super spin washing machines that reach 300 G-force, reducing the energy needed for drying time. There's a co-generation system that takes waste heat and uses it to warm guest rooms, domestic water, and pools. And an electrolysis device desalinates salt water into free chlorine used in the pools.

Saybrook Point also appointed a Green Team – a group of employees that finds green options to simple and affordable problems. For instance, the grass around the hotel required maintenance, but the team decided to replace it with herbs that are now used in the kitchen. This change also eliminated the need for mowing and reduced the property's carbon footprint. Instead of using pesticides, the inn put up birdhouses; the creatures do the job for free. When the Saybrook Point Inn designed and opened their second property, which now sits opposite the inn, the Green Team equipped it with the latest technology like occupancy sensors in rooms that control the thermostat of vacant spaces.

Giving back without the costs

Maya Ubud, a certified Green Globe property that scored highest among Southeast Asian resorts, is also committed to being environmentally friendly. The hotel (that also has a Green Team) goes beyond instituting the typical eco-friendly tasks of composting, recycling, collecting rainwater and treating wastewater. And the property does it all for very little money.

How? By focusing on partnerships. Alongside the Ocean Conservancy, Maya Ubud's staff bags trash along the river, records the collected materials, and reports back to help the conservancy understand how manufactured items impact the environment. Maya Ubud also teamed up with Friends of National Park Foundation, which supplied the resort with about seventy trees. To cover the costs, the resort allowed guests to purchase, dedicate, and plant trees along their nature walk.

As citizens of Bali, the resort recognizes that improving its section of Ubud means bettering the island, too. They educate students on the logistics of recycling and sustainable gardening. The resort recycles used linens, towels, and books by sending them to an orphanage. Maya Ubud has also incentivized workers to adopt their green philosophy, encouraging those who carpool, walk, or ride bikes to work with a rewards system.

Whether you're willing to make the big investments of Saybrook Point Inn or institute the creative measures of Maya Ubud, start with a few initial steps. First, research green options for any new additions or changes that will be made to your hotel. You can also look for partnership opportunities with local organizations so you’re not going at it alone. Lastly, make your staff a part of the sustainability efforts. Begin by setting up a Green Team, and encourage regular brainstorm sessions to reveal the easy and inexpensive changes that can be made.

Đăng bởi: http://somewhereorbust.com...

Babymooning: a new travel trend

Babymooning: a new travel trend The ABC’s of making your business babymoon-friendly

As expecting parents prepare for their new arrival, many hope to work in one last vacation. That trip, which celebrates this approaching milestone, is the babymoon. However, few companies in the tourism industry are catering to this audience of two and a half travelers. 

As an expecting father planning a babymoon, I turned to the women on Baby Center's forum to better understand what pregnant women want. One expecting mother had posed her dilemma to the community: Should she spend a romantic babymoon away with her husband or reserve that money for the forthcoming baby? 

Of the 24 different soon-to-be mothers who had responded, everyone favored some variation of a babymoon, whether it was an all-inclusive resort in the tropics or a quaint bed and breakfast in the mountains. Most interesting, location always took a back seat to feeling. Future moms didn't care about place, they wanted the babymoon to be relaxing, romantic and a chance to celebrate that last real alone time together.

Here are some of the things that resorts and hotels can do to make their business babymoon-friendly. Let's call them the ABCs of babymooning:

Atmosphere 

The vibe must be relaxing, romantic, and allow for a couple's seclusion. My pregnant wife and I visited St. Barth for these very reasons and we enjoyed all of these elements at the Tom Beach Hotel. During the day, we strolled St. Jean beach, took dips in the Caribbean, and kicked back on lounge chairs, reading our literature on parenting. It was to our liking because the property didn't offer all of the attractions that sometimes cause distractions. Like the Tom Beach Hotel, it's also a good idea for accommodations to rethink their nonalcoholic beverage selection. While I drank mixed drinks, my wife enjoyed fresh-pressed juice, which was a more salubrious alternative to the common beachside pregnant cocktail: a sugary, virgin pina colada. And this brings us to B.

Baby First

After all, the trip is meant to be a healthful and stress-free experience for the mother and her unborn child. So you'll want to offer healthy food and good living. When we had stayed at the Balinese resort Maya Ubud pre-pregnancy, we ate organic foods and practiced yoga each morning, (though if you're looking to offer a yoga service, instructors should be trained to teach pre-natal yoga). On a second babymoon trip to the Finger Lakes, innkeepers at the Black Sheep Inn focused on the little things and catered specifically to my wife's needs. They asked her about her diet, slightly modified their breakfasts, and helped us plan an itinerary suitable to our needs. It doesn't have to cost properties anything to put baby and mother first.

Cost

The last thing that couples want to do on a babymoon, as they are gearing up for one of the greatest joys and expenses of their lives, is to worry about their accounting on vacation. Too many places nickel and dime visitors after they arrive. A babymoon should be delivered as a package, so that the costs are handled up front and there are no surprises in the end.

Some hotels and resorts are addressing all of these ABCs by providing unique services specifically for babymooners, some of which include professional photography of the baby bump, candlelit baths for two, 24-hour catering in accordance with the mother-to-be's cravings, recognizing dad with a good cigar and whiskey, and couple's spa treatments. While many expecting mothers consider an all-inclusive experience a good option, they do not want an all-inclusive that caters to partiers or a resort that attempts to appeal to all. 

It's important to remember that for a package to appeal to expecting parents, it needs to focus on these ABCs.

Đăng bởi: http://somewhereorbust.com...

Dubai hotels as tourist attractions

Dubai hotels as tourist attractions How the hotels in Dubai have made themselves the stars of the city and attract tourists from all over the world.

At times, travelers choose hotels the way folks with laundry choose dry cleaners... location, location, location. For the most part, jet-setters want their hotel to be close to the attractions. Often, they select their destination first and then worry about accommodations. But in Dubai, the opposite is true.

Dubai sprang from the desert over the last two decades. Before finding oil back in the middle of the 20th century, the city was a network of palm huts. The great riches inherited from the earth allowed Dubai to revamp its architecture and construct some of the world's most incredible buildings, including the world's tallest towers and largest malls. Today, many of these striking edifices are hotels. 

Hotels in Dubai aren’t viewed as comfortable accommodations near an attraction. The best hotels and resorts in Dubai are the attractions. Hoteliers can do much to emulate Dubai's success by putting these principles into play:

Make benefits accessible to all

The JW Marriott in Dubai is currently the world's tallest hotel. But not every guest will be able to afford the rooms on the uppermost floors. So, what's the incentive of staying at the tallest hotel, if one's view is no higher off the ground than the office building they vacated to go on vacation? By installing a bar and restaurant on the top floors, guests who inhabit rooms in the teens still get to enjoy the property’s best amenity. Whatever benefit your hotel or resort boasts, make it available, in some form, to all.

Levels of awesomeness

While all benefits should be accessible, hotels can have levels of awesomeness. At Atlantis, The Palm, a very basic package provides guests access to the aquarium and water park, while the most elaborate accommodations offer underwater views of the aquarium from the guest's bed and tub. The worst mistake a property can make is to show guests amazing options, but prohibit access to them. Items that do cost more shouldn’t be flaunted in front of those who can't or won't upgrade. Yet these exclusive options should be presented for those who want the experience. A lower cost alternative with reduced benefits should also be made available. There's nothing worse for your guests than to be constantly reminded of what they're not entitled to.

Not going overboard

A good example of a hotel centered upon a motif that could become kitschy, but doesn't, is the Meydan Hotel. The hotel is attached to the track that runs the richest horse race in the world, has tasteful horse sculptures in their lobby, and features views of the track from their huge lobby windows and rooftop pool deck. But they avoid getting too carried away. Not even horse race fans want to be submerged too deep in horse decor. The Meydan was also not afraid to stray from their theme and invested in Dubai's first pay and play golf course and the largest movie screen in the region. The thing to remember is that if the thematic addition adds no value, you risk being tacky.

Give guests no reason to leave

When adding value to your hotel, consider the cultural events that make your destination famous. For example, Dubai is well known for its Sunday brunches, hookah lounges and bellydancing performances. Naturally, the next step would be to bring these activities to the property. The Atlantis has one of the city's most popular brunches, and Rixos The Palm has a great hookah lounge adjacent to their lobby. Especially since both of these hotels are far from the city center, it's smart to keep their guests on property. Allow visitors to enjoy the best of your destination on site.

Đăng bởi: http://somewhereorbust.com...

Creating Packages That Attract Customers - Part 1

Creating Packages That Attract Customers - Part 1 How to create themed packages that boost profits and drive sales

Leisure travelers want more than just a place to stay. They want to dine out, visit local attractions, and attend events. Why not provide a valuable service to your guests by taking the guesswork out of creating their itineraries? Working with the marketing staff at area attractions, events, and restaurants, can help you create and up-sell specially-priced themed packages. Here’s how to start.

Get behind it

First, let’s address why you should make the effort. Packages can boost profits, and increase occupancy during slow seasons. Also, guests who buy packages are less likely to cancel their trips.1 You can create packages that tie in to popular trends, and update them regularly to promote repeat visitation. For example, you could include passes to a local museum with a “Harry Potter” exhibit, or partner with a watersports outfitter offering paddle boarding. Creative packages are also a tool to publicize your special features, such as your award-winning restaurant or your pet-friendly rooms.

There is also value to promoting — and keeping — business within your local area. This is what motivates Judy Dalessandro, Director of Sales at the HYATT house™ in Fishkill, New York. “Our area is so uniquely rich in the arts, historic landmarks and culinary experiences,” Dalessandro says. “It’s important for our hotel to work with local attractions in order to increase tourism here in the Hudson Valley.”

Consider your brand

If yours is a luxury property, don’t think of this as a “discount” offer; this is a value-added experience. Your guests aren’t concerned with saving money, but they do want more for it. However, if your property falls into the “budget” category, promote the savings your guests will enjoy as a result of package pricing.

Identify your target market

Next, identify the travelers who would take advantage of the promotion. If you have a family-friendly property, consider partnering with theme parks and museums. If you have a small luxury property popular with couples, think about cultural offerings and winery tours.

Choose your partners

The Aruba Marriott Resort & Stellaris Casino in Aruba gives their guests what they want: off-property activities such as sunset sails and butterfly farm tickets. Keirsin Tjon Pian Gi, the property’s PR & eCommerce Manager, admits that some thought goes into choosing package partners. “There are preferred vendors that the resort works with, and we also make a decision based on the popularity of their tours and activities.”

Work in the add-ons

Most travel packages include a lodging component and an activity component, but don’t forget the in-house add-ons. You can add even more value to the package by incorporating hotel services such as dining, in-room movies, and spa treatments. You could include the full price of the service within the package, or offer the service at a discount. This will encourage guests to try your supplemental offerings while boosting revenue.

Think about timing

Packages should offer enticements to stay during shoulder periods when you need to fill rooms. Urban business hotels use them to fill rooms on weekends. If there’s a special event or festival taking place, work with the organizers to offer timely promotional deals. You can even require a minimum night stay to increase the booking period.

Start small

Try two or three packages to start, and monitor how they are received. Each partner should be committed to a trial of at least six months. Never offer more than five different packages at a time to avoid diluting the effort. While it makes the most sense for the hotel partner to sell the package, any participating business that takes credit cards can also sell them. Once the packages are officially launched, make sure all partners list them on their respective websites and social media channels, including Facebook, Twitter, and Instagram.


  • 1. Source: Matt Zito, Travel Business Academy, www.mattzito.com/2010/06/16/how-to-create-vacation-packages-for-your-travel-business/
Phát triển doanh nghiệp của quý vị với các gói bắt đầu độc quyền của chúng tôi Phát triển doanh nghiệp của quý vị với các gói bắt đầu độc quyền của chúng tôi
  • Dùng thử miễn phí 30 ngày
  • Quảng cáo miễn phí lên tới 100 USD
  • Không cần cam kết
...

Tận dụng tối đa Tripadvisor

Phát triển hoạt động kinh doanh của nhà nghỉ với các gói bắt đầu dành riêng